Email marketing? | DaphneCommunicatie regelt het!Email marketing? | DaphneCommunicatie regelt het!

Online zichtbaar, zichtbaar online!

info@daphnecommunicatie.nl | +31 6 361 229 70

DaphneCommunicatie

“Email marketing levert een hoger rendement dan social media. Email marketing zorgt voor klantenbinding en verkoop”

Email marketing

Hoe benader jij jouw bestaande en potentiële klanten? Doe je dat al via email marketing? Gebruik je email, al dan niet met nieuwsbrief of blog, om regelmatig onder de aandacht te komen bij jouw doelgroep? Als je nog geen gebruik maakt van email marketing, dan is dat het overwegen zeker waard.

Email marketing is namelijk een zeer krachtige marketing tool om jouw omzet mee te verhogen en relaties te beheren. Het maakt gebruik van de voordelen die het internet biedt en levert verkoop op. En niet onbelangrijk: emailmarketing is veel efficiënter en effectiever dan social media.

Email marketing: directe communicatie met jouw (potentiële) klant

Email marketing is een vorm van direct marketing om nieuwe klanten te werven, bestaande klanten overtuigen te kopen en een goed middel voor relatiebeheer. Email marketing is in feite één op één communicatie met jouw (potentiële) klant. Jouw email, nieuwsbrief of blog verstuur je weliswaar naar jouw emaillijst of een gedeelte daarvan, maar is toch persoonlijk. De email is gepersonaliseerd en komt direct in de inbox van jouw potentiële klant.

Email marketing is dus veel gerichter dan jouw doelgroep benaderen via social media. Ja, je Facebook bedrijfspagina en LinkedIn profiel kunnen voor meer bezoekers op je website zorgen. En ja, deze social media zijn een belangrijk middel om je online vindbaarheid te vergroten. En je kunt de social media uitstekend gebruiken om je email, nieuwsbrief of blog te promoten. Maar je weet nooit zeker of jouw bericht op social media al dan niet is gelezen door jouw doelgroep.  Bij e-mail marketing  heb je het lot van je boodschap veel meer in eigen handen. Volgens een studie van organisatie adviesbureau Mc Kinsey is email marketing 40 keer efficiënter dan de combinatie van Twitter en Facebook!

Zet email marketing in bij je online marketing strategie

Emailmarketing stimuleert jouw verkoop!

Emails en nieuwsbrieven verstuur je alleen aan klanten en personen die hebben aangegeven dat te willen. Je weet dus dat de doelgroep van jouw email marketing is geïnteresseerd in jouw communicatie. Door structureel aan e-mail marketing te doen, trigger je de behoefte bij de leden van jouw emaillijst. Je doet ze een mooi aanbod, inspireert hen of voorziet hun van relevante informatie.

Gemiddeld moet een potentiële klant zeven keer iets van jou voorbij hebben zien komen, wil hij tot actie overgaan. Uit onderzoek blijkt dat email marketing in vergelijking met andere kanalen een hoog rendement oplevert. E-mail heeft een hogere conversie per sessie dan zoekmachines en sociale media bij elkaar. E-mail marketing stimuleert dus de verkoop van jouw product of dienst: 66% van de respondenten in een onderzoek gaf aan een aankoop te hebben gedaan na een ontvangen email.

Email marketing hoort ook in jouw online marketing

Email marketing mag eigenlijk niet ontbreken als jij gaat voor online succes. Emailmarketing hoort onderdeel te zijn van jouw online marketing als jij goede resultaten wilt behalen.

Via emailmarketing benader je actief jouw doelgroep. Je hoeft niet te ‘hopen’ dat jouw doelgroep jouw communicatie boodschap ziet, zoals op social media en op je website. Je leidt potentiële klanten actief naar website, verkooppagina of verkoop.

Vijf redenen waarom email-marketing ook onderdeel behoort te zijn van jouw online marketing:

  • Email marketing is effectief: direct resultaat;
  • Email marketing is efficiënt: hoge respons;
  • Email marketing is meetbaar: gemakkelijk te evalueren;
  • Email marketing is doelgericht: segmentatie doelgroep en sturen respons;
  • Email marketing is goedkoop: gratis nieuwsbrief programma’s.

Door e-mail als een serieus onderdeel van online marketing in te zetten, vergroot je de klantenbinding en zet je klanten aan tot actie.

DaphneCommunicatie verzorgt jouw email marketing

91% van de mensen leest of stuurt dagelijks email. Jouw email belandt direct in de inbox van jouw (potentiële) klant. Zo’n 60% van de ontvangers zal jouw emailbericht openen. Afhankelijk van hoe prikkelend de titel van je email is, zullen dat er meer of minder zijn. Door een aansprekende, afwijkende, triggerende, gekke, intrigerende, interessante of nieuwsgierig makende titel zorg jij ervoor dat jouw email wordt geopend.

Met jouw tekst, aanbod, link, informatie, uitnodiging ga jij jouw potentiële klant vervolgens ‘verleiden’. Zodat hij actie onderneemt… of geïnteresseerd raakt en de volgende keer actie onderneemt.

Heb je geen idee hoe je zo’n nieuwsbrief maakt? Of heb je geen tijd om email marketing op te zetten? Breekt het zweet je al uit als je bedenkt dat jij een nieuwsbrief met aansprekende titels en overtuigende teksten moet gaan schrijven? Neem dan nu contact op met DaphneCommunicatie: