Daphne van Hove

Communicatie professional, levensgenieter, sportieveling, vrolijkerd, doorzetter, dansfanaat, positivo, enthousiasteling, gedreven ondernemer, slimpie, bourgondiër, powervrouw, gevoelsmens, zonaanbidster, avonturier, mondige tante, denker en doener, open boek, alles of niets type, bezielend liefhebber.

My smile is my logo. My personality my business card!

Daphne van Hove

Daphne van Hove

Oktober 2007… ik weet het nog precies… ging ik voor het eerst naar de Kamer van Koophandel in Rotterdam om mij in te schrijven als zelfstandig ondernemer. Yessssss, I did it! Ik had de stap genomen om als senior communicatie adviseur voortaan zelfstandig te gaan opereren in plaats van als adviseur in loondienst. Met mijn kwaliteiten en ervaring als communicatie adviseur bij zowel bedrijfsleven als overheid, zou ik heel wat bedrijven in het MKB kunnen helpen. Kunnen bijstaan met hun communicatie in de breedste zin van het woord: hun profilering, hun strategie, hun interne – en externe communicatie, hun brochures, hun website, hun online marketing, hun persberichten, hun nieuwsbrieven, hun folders… Noem het maar op. De jaren daarvoor had ik heel wat ervaring opgedaan in de marketing en communicatie. En daar ging ik bedrijven die zich geen marketing / communicatieadviseur kunnen veroorloven verder mee helpen. Dat was het idee. Mijn plan.

Eerste opdracht als ZZPer

Binnen een maand haalde ik een opdracht binnen van een welzijnsorganisatie in Rotterdam Zuid. Deze organisatie was een fusie van verschillende welzijnsorganisaties. De communicatie was een rommeltje, om heel eerlijk te zijn. De ene medewerker deed dit, de andere dat. Er was geen strategie, geen visie, geen samenhang, geen regels, geen huisstijl, geen controle, geen plan… eigenlijk was er niets, behalve een aantal welzijnswerkers die hun best deden op de één of andere manier hun activiteiten bekend te maken bij de buurtbewoners, de Deelgemeente en andere belanghebbenden. Er moest dus heel wat gebeuren om orde in de chaos te scheppen. Een mooie taak voor mij! Bij die welzijnsorganisatie ben ik uiteindelijk 4 jaar gebleven. Mijn taak was niet in een half jaar te realiseren. Mij blijven betalen als ZZPer was niet mogelijk, dus aan mij de keuze: weggaan en een volgend bedrijf zoeken om een professionele communicatiestrategie op te zetten of een vast contract in loondienst accepteren. Ik had mijn hart verloren aan de organisatie en er moest nog zo ontzettend veel op poten gezet worden, dus koos ik voor dat laatste. Dag plan, dag zelfstandig ondernemerschap.

Daphne
Daphne

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan

Het zelfstandig ondernemerschap bleef echter trekken. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. September 2012 heb ik mij opnieuw ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en september 2014 opnieuw. Zoals ik al schreef wilde ik mijn brede marketing en communicatie ervaring gebruiken om bedrijven in het MKB te helpen met hun (online) communicatie, hun profilering, hun (online) marketing. In opdracht of interim. Ik kwam er echter achter dat de brede profilering van mijzelf als allround communicatie professional niet echt succesvol was. Ondanks dat ik bedrijven van A tot Z kon helpen met hun (online) marketing en communicatie. Ik zag in dat juist dat A tot Z te breed was. Ik werd niet gezien als specialist, als expert op een bepaald gebied. En de markt vroeg om specialisten. Ik moest een nieuwe keuze maken, ik moest mijn gebaande pad verlaten, ik moest een andere weg inslaan … Ik moest mij gaan specialiseren!

Expert in SEO teksten en online marketing

Na een hoop gedachtenkronkels, hersenspinsels en onderzoek, besloot ik mij te gaan specialiseren in SEO en online marketing. Een vakgebied waar nog een markt open ligt. Ik ontdekte dat nog ontzettend veel bedrijven niets of nauwelijks iets doen aan hun online marketing. Dat ze niet weten hoe ze social media moeten inzetten ter bevordering van hun zichtbaarheid, vindbaarheid en verkoop. En dat veel bedrijven een onvindbare website hebben, die bovendien niet klantgericht geschreven is en niet converteert. Een website die niets oplevert dus. Daar wilde ik op inspelen …Ik volgde cursussen en webinars bij ervaren rotten in het vak: Seoguru, Aartjan van Erkel, Anne Raaijmakers, Eelco de Boer, Yoast, Tonny Loorbach, Roger en Stijn, Simone Levie, Erno Hannink, Frankwatching etc. Ik las bergen blogs, nieuwsbrieven, boeken en informatie. Ik wilde alle kneepjes van het vak leren. Àlles wilde ik weten en alles wilde ik kunnen. Als ik iets doe, doe ik het goed. Nou ja goed… is vaak niet goed genoeg. Dat is de perfectionist in mij. Om specialist te zijn en te blijven, volg ik nauwgezet iedere week alle nieuwe ontwikkelingen. Want in dit vakgebied is up-to-date blijven een absolute noodzaak.

Snippet
Daphne

Focus op kwalitatieve websites, SEO, email marketing, LinkedIn en Facebook

Het vak van de online marketing, SEO en social media is sterk aan verandering onderhevig. Iedere dag is er weer iets nieuws of is er iets veranderd. Alles willen weten en perfect kunnen bleek onmogelijk als je kwaliteit wilt leveren. Dus besloot ik mijn focus te leggen op het bouwen van vindbare, kwalitatieve, maatwerk websites, SEO, copywriting, email marketing, linkedIn en Facebook. SEO inclusief conversieoptimalisatie, unieke content en klantgerichte teksten wel te verstaan. Want een website schrijf je voor je klanten en niet voor Google en (potentiële) klanten moeten niet alleen jouw website vinden, ze moeten er ook iets op doen! Daarnaast Facebook campagnes… Advertenties op Facebook zijn hot! Dáár is een hoop resultaat te behalen voor bedrijven. Net zoals met emailmarketing en het opbouwen van een emaillijst van personen die interesse hebben in jouw product / dienst. Inmiddels heb ik vele MKB bedrijven geholpen met het verbeteren van hun resultaten door een betere en vindbare website en een gerichte online marketing strategie. Ik schrijf landingspages, nieuwsbrieven, commerciële teksten, hele websites, blogs, herschrijf webteksten, richt websites opnieuw in, geef adviezen, bouw nieuwe websites, maak Facebook bedrijfspagina’s, LinkedIn profielen, Facebook advertenties, schrijf Facebook en LinkedIn posts en ben ook nog steeds beschikbaar om interim bedrijven te helpen hun (online) marketing en communicatie op te zetten of te verbeteren.

Wil de echte Daphne van Hove opstaan…

Na bovenstaand epistel heb je vast al een algemeen beeld van mij. Wat persoonlijker: ik ben op 29 november 1969 geboren in Vlissingen als Daphne Antoinette van Hove. Een Zeeuws meisje dus. Tot mijn 18e heb ik in Vlissingen gewoond. Daarna ben ik naar de grote stad, Rotterdam, vertrokken om te gaan studeren en mijn vleugels uit te slaan. Op de Hes heb ik de studie Internationaal Management afgerond, waarna ik Communicatie Wetenschappen ben gaan studeren aan de Universiteit Utrecht. In 1996 ben ik afgestudeerd en sindsdien mag ik mij drs noemen. Hoe mijn carrièrepad vanaf toen is verlopen kun je lezen op mijn LinkedIn profiel. Karakteristiek voor mij zijn: mijn drive, mijn enthousiasme, mijn passie, mijn vrolijkheid, mijn doorzettingsvermogen, mijn positivisme, mijn betrouwbaarheid, mijn resultaatgerichtheid en scoringsdrang, mijn inlevingsvermogen en betrokkenheid, mijn eerlijkheid en mijn perfectionisme. Ik stel alles in het werk voor een goed resultaat, voor een tevreden klant. Ik voel mij ontzettend betrokken bij mijn klanten en dat voelen zij. Tel daar mijn kennis en kunde en strategisch denkvermogen bij op en je hebt een professional waar je van op aan kan en die alles uit de kast haalt om jouw bedrijf (online) beter te laten scoren. Resultaat willen behalen, willen scoren, is mijn tweede natuur.

Daphne van Hove
Daphne van Hove

Drie puberdochters!!!

Naast de uren die ik steek in DaphneCommunicatie, ben ik ook moeder van drie prachtige dochters van 14, 16 en 18 jaar. Geen handenbindertjes meer, maar echte tieners op ontdekkingstocht. Begeleiden, bijsturen en loslaten is wat mij nu rest. En hopen dat de opvoeding die ik en hun vader hun hebben gegeven hen de juiste keuzes laat maken in alle verleidingen, uitdagingen en ontdekkingen die zij op hun jeugdige pad tegenkomen. Om gezond van lijf en leden te blijven sport ik veel: fitness, circuittraining en hardlopen. Ik hou ook van een wijntje op zijn tijd, lekkere hapjes en eten, dus dat sporten heeft meerdere functies: het is gezond, het houdt mij op gewicht en het zorgt voor mijn geestelijke balans en ontspanning. Hardlopen is niet echt mijn favoriete sport, maar de serotonine die vrijkomt na een rondje hardlopen… Heerlijk!

Ik ben in de bevoorrechte positie mijn beide ouders nog te hebben, een lieve broer en schoonzus en een aantal hele goede lieve vriendinnen. Power women stuk voor stuk. Ieder op hun eigen manier. Sommige van deze vriendschappen dateren van slechts een aantal jaren geleden, anderen duren al bijna 30 jaar. De laatste jaren komen er ook steeds weer nieuwe, prachtige vrouwen op mijn pad. En ook mooie, nieuwe vriendschappen met mannen … Wat een verrijking van mijn leven! Hoeveel positiviteit, inspiratie, lol, kracht en steun ik uit deze vriendschappen haal is onvoorstelbaar.

Te lang verhaal…

Woh, dit is een te lang verhaal geworden. En je weet wat ze zeggen over ‘te’: overal waar ‘te’ voor staat, is niet goed! Maar ik kan zo een aantal zaken noemen waar dat voor mij niet opgaat: te goed, te lekker, te leuk, te oprecht, te mooi, te fijn, te gezellig, te ondernemend, te succesvol… en de bekendste: tevreden. En tevreden ben ik. En happy. Heel erg happy. Met mijn leven, met mijzelf, mijn dochters, mijn familie, mijn vriendinnen en mijn business. Of mijn verhaal te lang is of niet laat ik graag aan jou over. Ik hoop gauw zaken met je te kunnen doen en van toegevoegde waarde te kunnen zijn voor jouw bedrijf. Je weet nu in ieder geval met wie je van doen hebt :-).

Vrolijke groet,

Daphne van Hove

Wat klanten zeggen