Email marketing

Hoe benader jij jouw bestaande en potentiële klanten? Doe je dat al via email marketing? Gebruik je een nieuwsbrief of blog om regelmatig onder de aandacht te komen bij jouw doelgroep? Email marketing is een zeer krachtige marketing tool om jouw (potentiële) klanten direct te bereiken. En niet onbelangrijk: email marketing zorgt voor klantenbinding en verkoop.

Vier redenen waarom email-marketing ook onderdeel behoort te zijn van jouw online marketing:

Email marketing is effectief: direct resultaat!

Email marketing is efficiënt: hoge respons.

Email marketing is meetbaar: gemakkelijk te evalueren.

Email marketing is doelgericht: segmentatie doelgroep en sturen respons.

Email marketing: directe communicatie met jouw (potentiële) klant

Email marketing is een vorm van direct marketing om nieuwe klanten te werven, bestaande klanten overtuigen te kopen en een goed middel voor relatiebeheer. Email marketing is in feite één op één communicatie met jouw (potentiële) klant. Jouw email, nieuwsbrief of blog verstuur je weliswaar naar jouw emaillijst of een gedeelte daarvan, maar is toch persoonlijk. De email is gepersonaliseerd en komt direct in de inbox van jouw potentiële klant. Email marketing is dus veel gerichter dan jouw doelgroep benaderen via social media. Tuurlijk, jouw Facebook bedrijfspagina en LinkedIn profiel kunnen voor meer bezoekers op je website zorgen. En ja, deze social media zijn een belangrijk middel om je online zichtbaarheid en online vindbaarheid te vergroten. Bovendien kun je deze social media uitstekend gebruiken om je email, nieuwsbrief of blog te promoten. Maar je weet nooit zeker of jouw bericht op social media al dan niet is gelezen door jouw doelgroep. Bij e-mail marketing heb je het lot van je boodschap veel meer in eigen handen. Het is efficiënter en effectiever dan social media. Volgens een studie van organisatie adviesbureau Mc Kinsey is email marketing zelfs 40 keer efficiënter dan de combinatie van Twitter en Facebook!

Social media
SEO website Rotterdam

Emailmarketing stimuleert jouw verkoop!

Emails en nieuwsbrieven verstuur je alleen aan relaties die hebben aangegeven dat te willen. Je weet dus dat de doelgroep van jouw email marketing is geïnteresseerd in jouw communicatie. Door structureel aan e-mail marketing te doen, trigger je de behoefte bij de leden van jouw emaillijst. Je doet ze een mooi aanbod, inspireert hen of voorziet hun van relevante informatie. Gemiddeld moet een potentiële klant zeven keer iets van jou voorbij hebben zien komen, wil hij tot actie overgaan. Uit onderzoek blijkt dat email marketing in vergelijking met andere kanalen een hoog rendement oplevert. E-mail heeft een hogere conversie per sessie dan zoekmachines en sociale media bij elkaar. E-mail marketing stimuleert de verkoop van jouw product of dienst. Het mag dus eigenlijk niet ontbreken als jij gaat voor online succes. Emailmarketing hoort onderdeel te zijn van jouw online communicatie strategie als jij goede resultaten wilt behalen. Door een nieuwsbrief of blog te sturen naar jouw emaillijst, benader je actief jouw doelgroep. Je hoeft niet te ‘hopen’ dat jouw doelgroep jouw communicatie boodschap ziet, zoals op social media en op je website. Je leidt potentiële klanten actief naar website, verkooppagina of verkoop. Door e-mail als een serieus onderdeel van online marketing in te zetten, vergroot je de klantenbinding en zet je klanten aan tot actie.

DaphneCommunicatie verzorgt jouw email marketing

91% van de mensen leest of stuurt dagelijks email. Jouw email belandt direct in de inbox van jouw (potentiële) klant. Zo’n 35% van de ontvangers zal jouw emailbericht openen. Afhankelijk van hoe prikkelend de titel van je email is, zullen dat er meer of minder zijn. Door een aansprekende, afwijkende, triggerende, gekke, intrigerende, interessante of nieuwsgierig makende titel zorg jij ervoor dat jouw contacten jouw email openen. Met jouw tekst, aanbod, link, informatie, uitnodiging ga jij jouw potentiële klant vervolgens ‘verleiden’. Zodat hij actie onderneemt… of geïnteresseerd raakt en de volgende keer actie onderneemt. Heb je geen idee hoe je zo’n nieuwsbrief maakt? Of heb je geen tijd om email marketing op te zetten? DC maakt voor jouw bedrijf een op maat gemaakte nieuwsbrief template in Mailchimp. Breekt het zweet je al uit als je bedenkt dat jij een nieuwsbrief met aansprekende titels en overtuigende teksten moet gaan schrijven? Neem dan nu contact op met DaphneCommunicatie.

email marketing

Wat klanten zeggen